Skip to main content

Purebysafiyyahosman - Release Produk Baby.

Assalamualaikum semua.
Hello.

Ok lama xtulis blog. Padahal banyak benda aku nak cerita.

So after beberapa bulan akhirnya baby punya produk siap. Alhamdulillah. Larat buat 3produk ja.





Dan produk baby yang aku buat ni memang untuk fokus untuk sihatkan kulit baby &toddlers.

Dan boleh guna seawal umur 3bulan keatas. Newborn baby xboleh. Sebab ada new born baby yang xboleh nak tolarate dengan EO walau pun EO yang aku guna memang sesuai dengan baby.

New born baby ni kulit dia masih elok, sihat, so kita jaga ja sebaik yang mungkin. Jangan la dok tempek lotion kimia... Sabun yang bbuih gila-gila.. Sian kulit dia.




Macam aku cakap, aku menjual Purebysafiyyahosman ni bukan semata-mata nak duit or nak ligan duit. Tapi nak bantu orang.

So apa y xboleh aku cakap xboleh. Memang banyak sumber yang aku baca memang new born baby sangat xdigalakkan untuk didedahkan dengan sebarang eo atau fragrance.

So Purebysafiyyahosman.BABY hanya boleh digunakan bila baby awak dah umur 3bulan.




Ada yang tanya, boleh hilang parut ke?
YES! Boleh. Tapi kena konsisten. Pakai healing balm dan baby oil, insyallah. Hilang parut.

Masa buat produk baby Purebysafiyyahosman ni, target aku nak bantu baby atau toddlers yang ada kulit sensitif, eczema, kudis atau gatal2.

Nak kuatkan kulit depa. Bila kulit kuat, susah la depa nak jadi gatal-gatal, kudis or eczema.




Kulit depa dah xjadi sensitif. Siapa yang anak sensitif sampai nyamuk gigit pun xboleh, memang wajib beli Purebysafiyyahosman.BABY

So bahan utama aku banyak guna adalah : madu.

Madu sangat power untuk kick bakteria, kick fungus.. So automatik bye bye la kudis, bye bye eczema & bye bye gatal-gatal!

Lepas tu madu ni dia bersifat memerangkap udara ke kulit. So kulit akan jadi lembab ja. Xkering dan xbersisik.




Madu memang power wei.... Pastu aku campurkan dengan chamomile blue punya eo & minyak calendula.

Bahan yang aku guna ni memang untuk soothing kan kulit baby dan toddlers.

Kira memang fokus untuk cantikkan kulit, sihatkan kulit dan kuatkan kulit baby awak & toddlers awak.

Dari body wash & shampoo hingga la ke baby oil & baby healing balm.


Baby Organic Bodywash & Shampoo (Organik) Rm45. 100ml.
Bahan : Aqua, Organic Sunflower Oil, Organic Coconut Oil, Organic Glycerine, Pottassium Citrate, Honey Extract, Organic Pal Kernelate, Palm Kernel Acid, Pure Lavender Oil, Pure Chamomile Blue Oil.
.
Cara Penggunaan : Pam 1-2pam, dan jadikan ia sebagai sabun badan atau shampoo.
.
Fungsi :-
1. Melembutkan kulit bayi dan kanak-kanak tanpa memudaratkan.
2. Rambut mudah terurus.
3. Tidak menyingkirkan protien dari kulit baby & kanak-kanak.
4. Tidak mengeringkan kulit.




HoneyChamo Baby Oil. Rm40 50ml
(Natural) Rm40 50g.
.
Calendula Oil, Golden Jojoba Oil, Honey Extract, Sweet Almond Oil, Coconut Oil, Wheatgerm Oil, Sunflower Oil, Vit E Oil, Oat Extract, Pure Chamomile Blue Oil.
.
Cara Penggunaan : Pakai selepas mandi atau dimana jua anda berada. Titis 2-3titis minyak HoneyChamo, warmkan dengan tapak tangan, dan urut ke seluruh badan atau kawasan eczema/gatal/kudis.
.
Fungsi :
1. Melembabkan kulit baby & kanak-kanak dengan lebih selamat. (Tidak mengandungi bahan bertoksik.)
2. Melegakan iritasi & eczema.
3. Anti bakteria & fungus, menghalang gatal2 pada kulit.
4. Menghalang kulit dari kudis, eczema & fungus.
5. Menyembuhkan luka yang ada pada kulit.
6. Tidak melekit & pori-pori tidak akan tersumbat.




Baby Calendula Balm. Healing & Nappy. (Natural) Rm40 50g.
Bahan : coconut Oil, Calendula Oil, Organic Shea Butter, Beeswax, Golden Jojoba Oil, Vit E Oil, Pure Lavender Oil.
.
Cara penggunaan : Pakai selepas mandi atau dimana jua anda berada. Ambil dengan hujung jari, warmkan dengan tapak tangan, dan sapu pada kawasan nappy atau pada kawasan yang ada eczema/gatal/kudis.
.
Fungsi :
1. Melegakan luka atau kemerahan akibat terlalu lama memakai pampers.
2. Merawat kawasan eczema/kudis atau gatal.
3. Sangat lembut pada kawasan pelipat/ area nappy.
4. Mempercepatkan luka kecil sembuh.
5. Anti radang.
6. Mengelakkan kulit baby atau kanak-kanak jadi kering dan bersisik.
7. Tidak melekit. Tekstur sangat la ringan.
.

==================
Ketiga-tiga produk baby yang aku buat :-
Tidak mengandungi drying alcohols.
Tidak menggandungi pengawet & parabens.
Tidak bertoksik.
Tiada kandungan SLS.
Tidak menggunakan sebarang pewarna & pewangi tiruan.
Tidak mengandungi bahan kimia merbahaya.
Bebas dari sisa minyak & silikon.

.
100% Homemade. Handcrafted & safe for your baby.
.
Change NOW.
Homemade & handcrafted product in Sungai Petani,MY.
Think Natural Think Us, Purebysafiyyahosman.BABY
.
Jangan lupa follow INSTAGRAM Purebysafiyyahosman.BABY ok.





Bye!

Comments

Anum said…
wow bagusnyaaaaaaaaaa
yanamib said…
wow boleh try ni ^_^
May said…
Nice products available here...

Popular posts from this blog

Tinggal Lagi Sehari.

Sat ja kita dah sampai ke penghujung 2015. Bagi aku tahun 2015 ni antara tahun paling mencabar dan agak susah nak lalui. Memang agak struggle la tahun ni.phewwww.. Antara yang aku ingat apa jadi utk tahun ni.. Jan 2015 - Aku kena pindah rumah dalam keadaan yang tergesa-gesa sebab rumah aku sewa tu tuan rumah jual senyap-senyap. - Aku jual bisnes yang aku usahakan dari tahun 2011 ke orang lain. - Aku jual kereta. Feb 2015 - Jobless. Bergantung sepenuhnya dekat Eli. -Mula niaga barang dari China,tapi xlaku. Aku stop. -Mula jadi dropship Intan,tapi sekerat jalan. - Kereta xada. Kemana-mana naik moto kawan Eli(Ketai). March 2015 - Masih jobless. - Aktif bercucuk tanam depan rumah. -Masih tiada kereta. April 2015 - Berniaga teh detox dari UK. - Masih tiada kereta. Mei 2015 - Keluar ura-ura yang MAS nak buang pekerja. Time ni aku n Eli yakin gila babi yang Eli xakan kena buang keja. - Aku maintain jual detox tea. -Masih tiada kereta. Jun 2015 - Aku maintain jual detox tea. - Hujung bulan Jun

Adelia dijangkiti HFMD.

assalamualaikum.. P/s : gambar dlm entry ini hanya utk rujukan ibu2 lain,kalau nampak tanda2 mcm dikulit adelia ni pda anak kalian,cpt bawa jmp doktor..jgn ingat ruam bisa biasa. HFMD adalah penyakit dari virus cox-sa-ki. orang2 kita sebut sakit kaki tangan dan mulut. Aku memang terkejut gila.. xsangka ok.. sebab adelia duduk dalam rumah ja.. keluar weekend gitu ja.. Dah masuk seminggu dia sakit. Tapi harini dah ok..luka semua dah sembuh dan kering. Ulser dalam mulut pun dah ok.. Simptom pertama yang keluar :- 1.aku perasan ada merah-merah macam air bisa pecah dekat private part dia..tapi aku ingat ruam lampin biasa tu.. aku pun sapu krim ruam lampin tu macam biasa.. 2. Perasan ada 1ruam ada air bisa dekat kepala lutut dia. Satu ja. Eli picit bagi pecah. 3.masuk hari ke3 aku perasan pasal ruam lampin dgn ruam dekat lutut dia tu,malam tu dia badan panas..kepala panas..kaki panas. Ingat demam. Tapi pelik kenapa kaki dia pun panas.. 4.aku jelum dengan air asam jawa malam tu..xtidoq ok..te

Baru tau, kenapa sembelit di kalangan kanak-kanak terjadi.

assalamualaikum.. Aku bawa adelia jumpa pakar kanak2 untuk sekian kalinya..even makan ubat homeopati... still aku bawa jumpa juga doktor pakar..semua ni ilmu...so aku yang xberapa berilmu ni kena la jumpa dengan orang yang banyak ilmu untuk ambl ilmu. Jangan la dah obses 1benda..ilmu lain sampai langsung xmau ambil tau... Macam ayat ni "dh xvaksin anak..nnt anak sakit xyah la p hospital kerajaan.." LOL... pemikiran kalah orang asli. Muahahahha. Hidup ni kita kena ikhtiar..  allah buka banyak jalan pada kita..ilmu kena cari sendiri..bukan dok ikut pungkok orang ja..gittewwwww... Aku bukan nak sembang pasal vaksin ka apa.. pasai vaksin xvaksin ni..sampai ke kiamat xhabis...sama mcm isu susu formula dgn susu badan... Adelia tengah dalam fasa "makan ikut mood".. Ada hari dia makan nasi..ada hari dia xmau nasi...xmau buah..xmau sayuq...ada hari dia telan semua... So dia sembelit. Aku tukar susu..sebab ingat punca dari susu. Masa bagi novalac it tu.